Hongqis nya logotyp representerar företagets visionära mål för framtiden

Hongqi presenterar en ny logotyp för sina nya elbilsmodeller och signalerar därmed sina ambitiösa planer på att leda den globala marknaden för avancerade fordon med ny energi. Det uppdaterade emblemet visar varumärkets engagemang för hållbarhet, innovation och grön intelligent mobilitet. Hongqi utökar sitt inflytande med nya modeller som EH7, som sätter en ny standard för avancerade elfordon och visar varumärkets beslutsamhet att forma bilindustrins framtid. 

FAW, Hongqis moderbolag, grundades 1953 och har ett gediget arv inom biltillverkning och är Kinas största biltillverkare med över 3 miljoner sålda fordon varje år. I Europa är FAW främst känt för den ikoniska helelektriska lyxbilen Hongqi E-HS9, som lanserades i Kina 2019 och introducerades på den europeiska marknaden 2022. Denna modell är resultatet av en banbrytande designfilosofi som utformats av den välkända brittiska designern Giles Taylor, som leder designteamet i München, Tyskland. 
 
Lanseringen av E-HS9 innebar starten på en ambitiös plan för Hongqi att göra varumärket tillgängligt på internationella marknader, med målet att bli ett ledande internationellt bilmärke inom high-end. År 2028 siktar Hongqi på att sälja över 1,5 miljoner bilar och etablera mer än 700 Hongqi-upplevelsecenter globalt. 
 
Hongqi EH7 är en elektrisk sedan som kombinerar lyx, prestanda och avancerad teknik.
 

EH7 är det första resultatet av ett nytt designprogram som återspeglar Hongqis strävan att leverera innovation och elegans i kombination med banbrytande teknik. För att markera denna utveckling har Hongqi också avslöjat en uppdaterad logotyp som kommer att finnas på alla nya modeller från varumärket.